När du gör en beställning hos oss på nixs.se godkänner du också våra köpvillkor. Villkoren kan förändras, läs därför gärna igenom dem noga innan du bekräftar ditt köp.

Beställning

När du slutfört din beställning i kassan får du inom kort en orderbekräftelse från oss via e-post. Orderbekräftelsen är ditt kvitto på att vi tagit emot din order och skickas ut automatiskt från vårt system. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer och spara den för eventuella kontakter med vår kundtjänst.

Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela Kundtjänst så skickar vi en ny.

Alla beställningar som görs är bindande.

För att genomföra en beställning hos oss måste du vara över 18 år.

Priser

På nixs.se visas alla priser i svenska kronor inklusive moms.

Betalsätt

Att handla på nixs.se är säkert och enkelt.

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd.

Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

Om du väljer att betala med PaysonFaktura så tillkommer en avgift om 0 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger. För att betala mot PaysonFaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Frakt och leverans

Leverans till DHL Servicepoint

Normalt levererar vi dina varor inom 1-3 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad. Under högsäsong eller vid kampanjer när många handlar hos oss kan det dröja lite längre.

Paketen levereras sker till ditt närmaste DHL Servicepoint utlämningsställe. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning. DHL Servicepoint levereras inte till boxadresser, kontrollera därför att inmatad adress är din hemadress. Till vissa orter, i skärgård eller vid lantbrevbäring förlängs leveranstiden.

Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Ej utlösta paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader. Om du ångrar ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det. Du kan skicka tillbaka det (returfrakten står du för själv) till oss. Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras automatiskt som "Ej uthämtat" och debiteras med 175 kr.

Byte och retur

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

När du returnerar varor till vårt e-handelslager är det du som kund som betalar returfrakten och ansvarar för varan tills den har kommit fram. Vi rekommenderar därför att du emballerar väl och alltid skickar ditt paket spårbart samt meddelar vår kundtjänst att din retur är på väg. När vi tagit emot dina varor sker återbetalning till ditt konto inom 14 dagar.

Returadress:

Microzero AB
Hildedalsgatan 172
417 05 Göteborg
Sverige

Reklamationer

Alla försändelser undersöks innan de lämnar vårt lager. Skulle någon vara trots detta ändå vara trasig eller felaktig när du får ditt paket, åtar sig vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Det är viktigt att du så snart som möjligt efter att felet upptäckts, men senast 14 dagar efter du mottagit ditt paket, kontaktar Kundservice. Ange ordernummer och reklamationsorsak i ditt mail så har vi lättare att hantera ditt ärende.

Personuppgifter

Nixs behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. I samband med din registrering och beställning godkänner du att Nixs lagrar och använder dina personuppgifter för att fullgöra våra förpliktelser i samband med beställningen.

Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon tredje part förutom om detta är nödvändigt för att kunna genomföra ordern/avtalet med dig eller om detta skulle krävas enligt lag.

Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.

Du som anmält dig till vårt nyhetsbrev kan själv, när som helst, avanmäla dig genom att klicka på en länk i nyhetsbrevets fot. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, utan skickar endast nyhetsbrev till dem som godkänt detta.

Cookies (kakor)

På nixs.se sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.